Vliegen met Cathay Pacific

Vliegen met Cathay Pacific


Vanaf 4 oktober 2013 biedt Cathay Pacific de nieuwe Premium Economy Class aan op de route Amsterdam – Hongkong. Het product zal beschikbaar zijn op de CX270/271 vluchten op maandag - dinsdag - vrijdag - zaterdag en zondag. Vanaf november vertrekt er een dagelijkse vlucht met deze reisklasse richting Hongkong.


De nieuwe Premium Economy Class is speciaal ontworpen om u te voorzien van meer comfort, ruimte en persoonlijke aandacht gedurende de reis. Zo wordt u eerst ontvangen bij één van de speciale check-in balies en krijgt u voorrang bij het boarden aan de gate. Daarnaast heeft u ook de mogelijkheid om meer bagage mee te nemen. Tijdens de reis kunt u genieten van honderden keuzes op uw entertainmentsysteem aan boord en kunt u deze afspelen op het nieuwe 10,6 inch breedbeeld scherm met daarbij een geluidswerende koptelefoon om het luisterplezier te vergroten. 

Als aanvulling op deze voordelen, zullen de passagiers ook nog profiteren van:

Op de grond

  • Speciale Premium Economy Class check-in balie en 25kg bagage toegestaan.
  • Voorrang bij het boarden op Economy Class passagiers

In de lucht

  • Ruime stoelen met breder zitvlak met meer comfort, ruimte en persoonlijke aandacht.
  • Passagiers ontvangen een milieuvriendelijke reisetui gevuld met toiletartikelen, sokken, een slaapmasker en oordopjes.
  • Gescheiden van Economy Class.
  • Grotere kussens en een geluidswerende koptelefoon.
  • Passagiers ontvangen bij binnenkomst een welkomstdrankje en kunnen genieten van een uitgebreide selectie aan maaltijden.

Self Service Bag Drop Hong Kong
Cathay Pacific introduceert Self Service Bag Drop op Hong Kong International Airport! Klik hier voor meer informatie.

Self Service Bag Drop nu ook in Amsterdam!
Cathay Pacific Airways heeft het Self Service Bag Drop systeem in gebruik genomen op luchthaven Schiphol. Met de ingebruikname van dit systeem zal de check-in ervaring van de passagiers verbeteren.

Passagiers hebben met de Self Service Bag Drop machines de mogelijkheid om zelf hun bagage in te checken. Het gehele self-service proces omvat het printen van de bagagelabels, het labelen van de bagage en de bagage het systeem in sturen. Passagiers die al hebben ingecheckt, hetzij online of via de self-service check-in kiosks, kunnen hun bagage nu zelf via de Self Service Bag Drop machines afgeven. Hierdoor besparen ze ongeveer de helft in tijd ten opzichte van de normale procedure waarbij men in de wachtrij bij de check-in balies staat. Het nieuwe systeem zal leiden tot een soepelere en snellere check-in procedure.

Op 17 mei 2016 zijn de Self Service Bag Drop machines in gebruik genomen door Cathay Pacific Airways in vertrekhal 3 op Amsterdam Airport Schiphol. Deze ontwikkeling staat in lijn met een wereldwijde trend van de luchtvaartmaatschappij om self-service faciliteiten op luchthavens te introduceren. Na de succesvolle opening van de Self Service Bag Drop machines op thuisbasis Hong Kong International Airport eerder dit jaar, is Amsterdam de eerste bestemming waarop Cathay Pacific deze service gebruikt.

Cathay Pacific streeft er altijd naar om de beste reiservaring aan hun passagiers te geven, zowel op de grond als in de lucht. De trend om meer controle over de verschillende fases van hun eigen reis te hebben groeit bij passagiers en deze Self Service Bag Drop service geeft hen een eenvoudige, gecontroleerde en efficiënte ervaring.